سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کاهش دهنده وزن باخوردن آب

نوشیدن آب بهترین کاهش دهنده وزن و لاغری

نوشیدن آب بهترین کاهش دهنده وزن و لاغری

مصرف 0/5 لیتر آب آشامیدنی به افزایش مقدار کالری که باید بسوزد، کمک می‌کند، در بزرگسالان مصرف کالری در عرض 10 دقیقه بعد از نوشیدن 24 تا 30 درصد افزایش یافته می‌یابد.

مصرف 0/5 لیتر آب آشامیدنی به افزایش مقدار کالری که باید بسوزد، کمک می کند، در بزرگسالان مصرف کالری در عرض 10 دقیقه بعد از نوشیدن 24 تا 30 درصد افزایش یافته می یابد.

نوشیدن آب به سوزاندن کالری کمک می کند
مصرف 0/5 لیتر آب آشامیدنی به افزایش مقدار کالری که باید بسوزد، کمک می کند، در بزرگسالان مصرف کالری در عرض 10 دقیقه بعد از نوشیدن 24 تا 30 درصد افزایش یافته می یابد.

همچنین در یک مطالعه دیگر در مورد کودکان دچار اضافه وزن و چاقی بعد از نوشیدن آب سرد 25 میزان سوختن کالری افزایش یافت.

مطالعه روی زنان دارای اضافه وزن در یک دوره 12 ماهه اثرات افزایش مصرف آب را به میزان بیش از یک لیتر در روز بررسی کرد و آنها دریافتند که طی این دوره، وزن اضافی 2 کیلوگرم (4/4 پوند) کاهش یافت؛ از آنجا که این زنان هیچگونه تغییری در شیوه زندگی به جز نوشیدن آب نداشتند، این نتایج بسیار چشمگیر است.

علاوه بر این، تمام مطالعات نشان می دهد که نوشیدن 0/5 لیتر (17 اونس) آب باعث سوختن 23 کالری اضافی می شود و در طول سال این میزان تقریبا 17 هزار کالری یا بیش از 2 کیلوگرم چربی را می سوزاند.

در چندین مطالعه دیگر افرادی که اضافه وزن داشتند، یک و نیم لیتر (34 تا 50 اونس) آب در روز برای چند هفته مصرف کردند؛ آنها کاهش قابل توجهی در وزن، شاخص توده بدن (BMI)، دور کمر و چربی بدن را مشاهده کردند.

این نتایج با آب سرد نتایج چشمگیری دارد چراکه وقتی آب سرد می نوشید، بدن شما از کالری اضافی برای گرم کردن آب تا دمای بدن استفاده می کند.

کاهش اشتها با نوشیدن آب قبل از غذا
بعضی از مردم معتقدند که که آب آشامیدنی قبل از غذا اشتها را کاهش می دهد هرچند این موضوع واقعیت دارد اما این موضوع تقریبا به طور انحصاری در میان سالمندان موثر است و مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذا، در طی یک دوره 12 هفته ای بیش از 2 کیلوگرم کاهش وزن به دنبال داشته باشد.

در مطالعه ای دیگر، شرکت کنندگان دارای اضافه وزن و میانسال که قبل از مصرف هر وعده غذایی آب نوشیده بودند نسبت به سایرین با کاهش 44 درصدی وزن مواجه شدند؛ مطالعه دیگری هم نشان داد که آب آشامیدنی قبل از صبحانه، میزان مصرف کالری به دست آمده در طول مصرف غذا را 13 درصد کاهش می دهد.

هرچند این روش برای افراد میانسال و سالخوردگی بسیار مفید است اما مطالعات روی افراد جوان نشان داده است که کاهش قابل توجهی در مصرف کالری با نوشیدن آب قبل از غذا وجود ندارد.

روزانه چقدر آب بخورید؟
بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که در روز حدود 2 لیتر آب شرب مصرف شود؛ با این حال، این عدد کاملا تصادفی است چراکه بسیاری از خوراکی ها، به طور کامل نیاز فرد به آب را تامین می کنند؛ به عنوان مثال، افرادی که مقدار زیادی عرق یا ورزش می کنند، ممکن است بیشتر از دیگران به آب نیاز داشته باشند علاوه بر آن افراد مسن و مادران شیرده نیز نیاز بیشتری نسبت به مصرف آب دارند.

به یاد داشته باشید که از بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها مانند قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به ویژه میوه ها و سبزیجات بخشی از نیاز بدن به آب را تامین می کنند.

به عنوان یک قاعده خوب، همیشه زمانی که تشنه هستید، به اندازه کافی آب بنوشید؛ اگر احساس سردرد یا ناراحتی کردید یا به طور مداوم دچار عدم تمرکز و گرسنگی می شوید، نوشیدن آب به رفع این مشکلات کمک می کند البته به طور کلی وطبق مطالعات، نوشیدن 1 تا 2 لیتر آب در روز برای کاهش وزن مفید است.

تصویر 5

چگونه نوشیدن آب بیشتر می تواند به کم کردن وزن شما کمک کند؟

شما احتمالا بیش از یک بار شنیده اید:نوشیدن آب بیشتر به کاهش وزن کمک می کند اما آیا واقعا آب به کاهش وزن کمک می کند؟ پاسخ کوتاه بله است. نوشیدن آب به افزایش متابولیسم کمک می کند، بدن شما را از آلودگی پاک می کند و به عنوان یک کاهش دهنده اشتها عمل می کند ؛

همچنین، نوشیدن آب بیشتر به بدن شما کمک می کند تا آب را حفظ کند و باعث می شود که وزن اضافی را از بین ببرد ، در این بخش از تناسب اندام نمناک خواهیم گفت چه زمانی نوشیدن آب باعث لاغری می شود

مرحله 1:قبل از اینکه غذا بخورید،آب بنوشید:

از آنجا که آب سرکوب کننده اشتها است، مصرف آن قبل از غذا می تواند شما را سیر کند، بنابراین میزان غذایی که می خورید، کاهش می یابد.نوشیدن آب قبل از وعده غذایی به طور متوسط ??باعث کاهش مصرف 75 کالری در هر وعده غذایی می شود.نوشیدن آب قبل از صرف وعده غذایی در روز، شما را به مصرف 27000 کالری کمتری در سال خواهد رساند.

شما سالانه حدود هشت پوند آب آشامیدنی از دست می دهید ؟ حالا تصور کنید اگر قبل از هر وعده غذا بخورید ؛ بطری آب گرم یک راه عالی برای اطمینان از دریافت مقدار مناسب آب قبل از غذا است.

مرحله 2:آب را با مزه لیمویی میل کنید:

گر فکر می کنید آب طعم خسته کننده دارد یک تکه از لیمو را به آن اضافه کنید.یک لیوان آب با لیمو یک دستور غذا برای کاهش وزن موفق است زیرا پکتین در لیمو به کاهش میل غذا کمک می کند. این نوشیدنی های شیرین را فقط برای چند هفته رها کنید و تفاوت را ببینید.

چگونه با آب به لاغری برسیم؟

مرحله 3:آب خنک بنوشید:

به گفته کارشناسان ویراستار، نوشیدن آب سرد یخ کمک می کند سوخت و ساز خود را افزایش دهید، زیرا بدن شما باید برای گرم کردن آب سخت تر تلاش کند، بنابراین کالری بیشتری را مصرف می کند و به کاهش وزن کمک می کند علاوه بر این، آب سرد بسیار بیشتر از آب درجه حرارت اتاق است.